Strona główna » Zamknięcie ruchu tramwajowego w Letnicy
Zamknięcie ruchu tramwajowego w Letnicy


Przystanek Uczniowska
Z dniem 26 stycznia 2013 zamknięta zostanie trasa tramwajowa w rejonie skrzyżowania ulic Marynarki Polskiej, Uczniowskiej w Letnicy. Zamknięcie jest spowodowane przebudową skrzyżowania w ramach realizacji Trasy Słowackiego, zadanie IV.

Zarząd Transportu Miejskiego informuje, iż wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu transportu miejskiego:
linia 4 - zawieszenie
linia 7 - skrócenie: Łostowice Świętokrzyska - Centrum - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Mostostal
linia 10 - zmiana trasy: Siedlce - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Kliniczna - al. Hallera - Zaspa
linia 14 - zawieszenie
linia 97 - uruchomienie linii tymczasowej: Chełm Witosa - Centrum - Dworzec Główny - Jana z Kolna - Mostostal.
linia T4 - uruchomienie linii tymczasowej autobusowej: Nowy Port Władysława IV – Marynarki Polskiej - Mostostal
linia T5 - uruchomienie linii tymczasowej autobusowej: Nowy Port Władysława IV – Marynarki Polskiej - Mostostal – Żaglowa – AmberExpo – Urząd Skarbowy – PGE Arena Gdańsk – al. Hallera / Uczniowska.

Linie 7 i 97 będą obsługiwane wyłącznie taborem dwukierunkowym w związku ze zmianą kierunku jazdy na rozjeździe tymczasowym w rejonie przystanku Mostostal.
Skierowanie linii 10 do pętli Zaspa ma na celu usprawnienie obsługi dzielnicy Zaspa wobec zawieszenia linii 4 oraz poprawę oferty przewozowej w relacji Zaspa - Śródmieście.
Uruchomienie linii 97 pozwoli wzmocnić znacznie obciążoną w godzinach szczytu relację Chełm Witosa - Śródmieście. Tramwaje 7 i 97 będą kursować w łącznym takcie 5 minutowym w godzinach szczytu.
Linia T5 w relacji wydłużonej do Brzeźna będzie stanowić dodatkową ofertę jako szybkie połączenie rejonu Nowego Portu i Letnicy z Brzeźnem i możliwością przesiadki na linie 3, 5, 124, 148 na węźle al. Hallera/Uczniowska.


Wizualizacja Trasy Sucharskiego i Słowackiego. Skrzyżowanie z ul. Marynarki Polskiej w 2:40.

Ostatnia aktualizacja: 2013-01-16 10:15:42

Tylko zarejestrowani użytkownicy są uprawnieni do publikowania komentarzy.
Autor: Komentarz:
bybys17
16.01.2013 15:03
Moim skromnym zdaniem zrobiłbym tak:
4, 7 i 14 - zawieszone
2 i 6 - zwiększenie częstotliwości w zamian za 7
10 - Siedlce-Jzk-Zaspa
97 - Chełm-JzK-Mostostal
11 - zawieszona.

Co zyskujemy?
Nie będzie problemu z obsługą odcinka "ślepego" czyli która linia powinna teraz jechać.
2 i 6 od dawna proszą się o zwiększenie częstotliwości bo trasa do pętli ... Świętokrzyska jest mocno oblegana. Dodatkowe kursy trzeba skądś wziąć czyli z 7 i 11. Wzmocnione 2 i 6 zastąpią 11 na Żabiance. 10 wiadomo za 4, tylko żeby za mocno nie poucinali kursów 12.
grunek1410
16.01.2013 15:59
Ja zamiast T5 puściłbym 3 wydłużone do Nowego Portu. Ale te zmiany też nie są takie złe, pod warunkiem że częstotliwości będą odpowiednie. Ja myślę tak:
7-całodzienna i codzienna w takcie (10/20/30 - szczyt/pozaszczyt/wieczór)
10- całodziennie i codzienna co 20 min( w soboty i święta linie 2 i 8 na Zaspę są przeładowane)
97- szczytówka uzupełniająca co 10 min.
O autobusach się nie wypowiadam, bo to nie moja bajka. Pewno T4 co 5-10 min, T5 co jakieś 20.
marcinc
16.01.2013 16:26
@bybys17: a po co zabierać połączenie ŁŚ - JzK - (...)? Jak sobie wyobrażasz przepchnięcie zagęszczonej 2 przez pętlę w Oliwie? Do jakiej częstotliwości chciałbyś zagęścić 2 i 6, ile to by pochłonęło wozów i skąd pewność, że wzkm by wyszły na zero? Jakiś pomysł na koordynację z innymi liniami czy jeździmy w stadach?
@grunek1410: wszystko się zgadza oprócz 10, która pozostanie linią szczytową. T4 i T5 oczywiście w łącznym takcie co 5 min. w szczycie. T5 jest bardzo fajnym pomysłem ponieważ powstaje zupełnie nowe połączenie Letnica - Brzeźno, a źródła ruchu w Letnicy będą coraz silniejsze. Mam nadzieję, że po zakończeniu prac inwestycyjnych powstanie linia autobusowa stała ze Stogów/Przeróbki przez tunel, Letnicę, Brzeźno na Zaspę/Przymorze. Rewelacyjne, szybkie połączenie skrajnych części miasta, wysokie obłożenie gwarantowane :)
bybys17
16.01.2013 17:00
Fakt, zapomniałem o Oliwie. Ale nie zmienia to że do pętli ... Świętokrzyska powinno być troszeczkę częściej.
mgar93
16.01.2013 17:04
Ja bym zawiesił 10, 3 wydłużył do Portu, 7 co siedem minut, 97 co 20 minut i z Centrum lub Zaspy
bybys17
16.01.2013 17:13
No dobrze 3 do Nowego Portu a czym wtedy (dodam z Wrzeszcza) obsłużymy przystanki: Mazurska, Wczasy i Dworska? Mieszkańcy będą oburzeni że tramwaj będzie ich omijał.
marcinc
16.01.2013 17:20
@mgar93: dlaczego zawiesiłbyś 10? Gdzie na Łostowicach chcesz zmieścić 7 co 7 minut? Co wy chcecie od tej 97? Na odc. Chełm - Łostowice jest problem z przepustowością i porytą sygnalizacją, więc 97 od CW (przy okazji jakieś dodatkowe miejsca siedzące w ofercie dla mieszkańców Chełmu) jest rozwiązaniem optymalnym.
mgar93
16.01.2013 17:21
to tak skomunikować tramwaj aby po 3 minutach w drugą stronę jechał
mgar93
16.01.2013 17:27
czy ja wiem, że 10 będzie mocno oblegana. Może z 97 przesadziłem, ale 4 mogła by do Węzeł Kliniczna jeździć
marcinc
16.01.2013 17:42
10 od Śródmieścia do Siedlec będzie obłożona być może troszkę lepiej niż przy normalnym układzie, w końcu zamiast sielankowego Nowego Portu będzie obsługiwać wielką sypialnię. Na odc. Śródmieście - Zaspa fajnie odciąży 2 i 8 oraz zrekompensuje brak 4ki. Właściwie to linia stała na zbliżonej trasie do remontowej 10 mogłaby być niezłym pomysłem.
grunek1410
16.01.2013 17:50
@mgar93- 10 nawet jeśli będzie szczytówką (szkoda,że nie mogła być chociaż na wzór 4 całodzienną 20-minutówką)to będzie miała napełnienie, gdyż każdy tramwaj z Zaspy/Legionów/Mickiewicza do Stoczni/Centrum odciąży nabitą do granic niemożliwości 8.
@marcinc- nie sądziłem, że to napiszę ale te zmiany mi się podobają. Nawet muszę pochwalić ZTM:) Dobrze, że 97 jedzie z Chełmu a nie z Urzędu Miejskiego:)97 jest ok, 7 jest ok. Lina T5 jest fajna, ten nowiutki węzeł z kolorowym mostem na Zaspie Towarowej będzie wykorzystany przez jakąś komunikację, bo teraz to tylko moje autko kożysta tam w komunikacji Czarny Dwór-NP omijając Brzeźno:)Linia autobusowa Stogi-Letnica-Przymorze fajna, ale co wtedy z 8? Czyżby kolejna linia kultowa jak niegdyś 10 miała się "zeszczytowić"? Acha jeszcze dodam od siebie że po remoncie to chciałbym by do 14 nie wracano, 7 wydłużono do NP, 10 całodzienne to wróci pewnie dopiero z Migowem, a na 4 to ja sam nie mam pomysłu...:)
marcinc
16.01.2013 18:09
@grunek1410: 8ka a hipotetyczna linia autobusowa przez Trasę Sucharskiego to 2 zupełnie różne bajki i 2 różne funkcje w układzie transportowym. 8 jest klasyczną linią o charakterze średnicowym osiedle-śródmieście-osiedle co w znacznym stopniu determinuje profil potoków pasażerskich (zasadniczo w relacjach z/do centrum, mniejszy udział przejazdów tranzytowych). Autobus pojedzie obwodowo względem centrum miasta obsługując Brzeźno, Letnicę i północne rubieże Zaspy, Przymorza. Rozbuduje się Letnica, rozbudowuje się port. 8ka zostanie jak jest a na Sucharskiego widzę za kilka lat frekwencję być może na przegubowce :)
bybys17
16.01.2013 21:02
@grunek: Na 8-kę to nie składają się tylko mieszkańcy Stogów (chodzi o pasażerów oczywiście). 8 zbiera po drodze Przeróbkę, Rudno (os. Głęboka) Wyspę Spichrzów, Stare Przedmieście, Rudniki i Sobieszewo-Świbno. Także jakby Stogi "odeszły" to by inne tłumy naszły z drobnym przymusem (np. skrócenie 112, 166, 178 i 186 do A.Muz.)
grunek1410
16.01.2013 21:49
@marcinc:wiem, wiem 8 tak jak inne linię - poza 14 jest linią średnicową, jak ładnie to nazwałeś.Właśnie to mi w 14 przeszkadza, że nie jest średnicowa. Ale wracając do 8- może zostanie, może nie.W 2008 roku też myślałem, że 10 jest niezagrożona, a dziś taki ogryzek został:) Podobny przypadek był kiedyś z 4- jeździła na potrójniakach Jelitkowo-NP, potem wyparła ją 148,8, skrócenie do Zaspy i dziś mamy "jeden mały wagonik". 8 ma większe szansę na przetrwanie, bo mimo wszystko śmiga przez Centrum:)
@bybys17- chodziłem na Głęboką do szkoły, ale nigdy określenia Rudno nie słyszałem:) Wymieniłeś takie fajne nazwy a Dolnego Miasta i Olszynki to 8 nie zabiera?:)
Wojciik
16.01.2013 22:49
Też tam na Głęboką do szkoły chodziłem i nigdy się z taką nazwą (Rudno) nie spotkałem, a spotkałem się z nazwą Gęsia Karczma. Ale nie od dziś wiadomo że w Gdańsku nazwy dzielnic i osiedli są pomieszane. Apropo 7 i 97 mam nadzieję że wezmą pod uwagę dzwonki w ZSE przy układaniu rozkładu. A nie że tramwaj będzie odjeżdzał minutę po dzwonku (linia 14 o 12.16 z Swojskiej) i trzeba chodzić do Reja, Twardej lub Opery by nie kwiczeć 20 minut na przystanku.
marcinc
16.01.2013 23:13
@grunek1410: 14tkę można nazwać linią promienistą :))) Gdańsk Południe i Stogi zawsze będą miały to zabezpieczenie, że trudno jest "zakręcić" tramwajem w śródmieściu od strony tych wylotówek, więc w najgorszym wypadku jedziemy przynajmniej na Kliniczną, co raczej nigdy nie będzie miało większego sensu, więc jedziemy co najmniej do Szczyży/Zaspy/Brzeźna/NP. Jestem ciekaw jak rozłoży się ruch po wybudowaniu SKM Śródmieście i integracji taryfowej (kiedyś do tego musi dojść nie?). Może się okazać, ze ludziki ochoczo będą się dowozić z Południa i Stogów do SKM a linie pokroju dzisiejszej 6 lekko stracą na znaczeniu. Na 4ce ewidentnie wygasł popyt wraz z ograniczeniem zatrudnienia w wielkich zakładach przemysłowych. 10tka została obgryziona w ramach reorganizacji a nie jakkolwiek rozumianych cięć. Coś znika, coś innego powstaje :)
@Wojciik: o widzisz! Skoordynować z dzwonkami, ze zmianą na zakładzie, z innymi tramwajami, z autobusami, ze statkami do Szwecji, z fazami księżyca, a przy tym poczekać na dobiegających i sprzedać wszystkim bilety (oczywiście kwota nie musi być odliczona). I myślicie, że ułożyć dobry RJ to takie proste, "to bym zawiesił, tamto skrócił, tamto na Siedlce i gitara". To jezioro damy tutaj...
pawels
16.01.2013 23:33
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rudno_(Gdańsk)
Aż musiałem sprawdzić, bo nigdy tej nazwy nie znałem , widziałem, słyszałem. Okolica chyba teraz bardziej znana jako Sienna Grobla, mimo to fajnie znać historyczną nazwę dzielnicy szkoły ;)
Trochę zmieniając temat:
Nie wiem czy też to odczuwacie, ale 8ka rano łapie straszne opóźnienia. Bywa tak, że na SIPie ma byc za 3 minuty i owe 3 minuty trwają nawet 15.
bybys17
17.01.2013 00:02
Dużo w Gdańsku jest zapomnianych nazw wsi, dzielnic, osiedli. Ptaszniki, Ostróżek, Dolnik, Plebanka, Rębowo, Reniszewo, Rynarzewo, Sączki. Jeszcze kilka by się znalazło. Większość tych nazw wyszła z mowy z powodu pochłonięcia przez dzielnicę np. na Ptasznikach postawiono bloki na Oruni (punktowce i bloki na Diamentowych itp.), Rębowo to są bloki na Szadółkach (okolice Czermińskiego). Dolnikiem nazywano tereny Żuław na Oruni, ale już tereny zamieszkałe nazywano Orunią nad Motławą i Orunią nad Radunią. Taka mała lekcja historii.
grunek1410
17.01.2013 08:49
O kurcze, ilu tu absolwentów "Szóstki" z Głębokiej pisze:)
tomek77
17.01.2013 22:57
Mieszkam przy Głębokiej. Przystanku i torów w tak tragicznym stanie jak tam i w okolicy nie ma nigdzie. Kiedy ruszy remont??
bronksiu
17.01.2013 23:58
2014 pewnie...
1234
19.01.2013 17:47
tak się zastanawiam z tymi zmianami na Marynarki Polskiej, ktoś mi wyjaśni jaki sens jest instalować jakieś nakładki w "szczerym roku" puszczanid tramwaju na te parę przystanków jak na klinicznej jest nowa pętla, mogły by tam niektóre linie kończyć trasę a inne tylko zajezdzać po drodze. Nawet dojazd autobusów zastępczych jest idealny, ludzie mogli by się przesiadac drzwi w drzwi.
marcinc
19.01.2013 18:50
Jazda bezpośrednia z/do zakładów pracy na MP (odc. Kl.-Most.) jadąc od strony Centrum. Nie wiem jak tam się rozkładają napełnienia na co dzień, ale być może byłby problem z upchaniem wszystkich w autobusach na tym właśnie odcinku. Także brak straty czasu na wjeździe na Kliniczną przez upierdliwe skrzyżowanie ze Swojską. To to co mi przychodzi do głowy, nie jestem ZTM :) Natomiast za Kliniczną rzeczywiście przemawiałaby wygodniejsza przesiadka d-t-d.
mgar93
19.01.2013 22:42
no tak ale jak @marcin pisze podróż by dłużej zajęła. Tak po za tym lubią się korki tworzyć już od elektrociepłowni.
bybys17
20.01.2013 00:44
A z jeszcze innej strony skąd wytrzasnąć autobusy na linię T. Im krótsza trasa tym mniej potrzebnych autobusów które trzeba ściągać z innych linii. T4 zapewne będzie obsługowana przegubami więc trzeba pomyśleć z których linii je trzeba pościągać.
chester
20.01.2013 05:41
A to nie przypadkiem wykonawca robót nie zapewnia komunikacji zastępczej? Jeśli tak to niekoniecznie będą to wozy ZKM/PKS/Warbus wu=ięc nie będzie trzeba zabierać
grunek1410
20.01.2013 10:37
A tak w ogóle, to wiadomo może po jakich trasach ulicznych w Nowym Porcie pojadą T4 i T5? Tzn. Czy pojadą jak 148 ( Władysława IV- Na Zaspę-Góreckiego-MP), czy pojadą jak tramwaje 4,10,14 ( Władysława IV- Strajku Dokerów-Góreckiego-MP) czy może jak tramwaj 7 ( Władysława IV-Oliwska-Rybołowców-Wolności-MP)? W sumie to dla pasażerów z przystanku Rybołowców korzystających obecnie z 7 przydałoby się jakby chociaż jedna z linii autobusowych kręciła po dużej pętli:)
grunek, pochwal się co to za muzealna przeglądarka nie podkreśla Ci błędów :) / marcinc
marcinc
20.01.2013 11:53
@bybys17: po co siać zamęt i przyjmować założenie, że przewoźnicy nie mają rezerwy? Zatramwaj =/= konieczność zmiany obsługi stałych linii.
Gienedykt
20.01.2013 13:15
Za tramwaje na pewno w jakimś stopniu obsługiwać będzie ZKM ponieważ z tego powodu nie_chcą dawac urlopów na luty kierowcom.
bybys17
20.01.2013 16:32
@marcinc: może i sieje zamęt ale wiem co się działo jak jeździły T2 i T12. Z 256 zdjęto przeguby, a 154 miały tylko co drugi kurs przegubowy. Nie wspominając o innych liniach (np. 118, 112, 167)
bronksiu
20.01.2013 16:36
Jak jeździły T2 i T12 to jeździły na zlecenie ZTM i za kasę ZTM. T4 i T5 będa jeździć na zlecenie ZTM, ale kasę da OHL. Więc pewnie NIE będą zdejmować wozów z linii. Może OHL będzie też przewoźnikiem... Kto wie...
bybys17
20.01.2013 20:00
Może ściągną jakiegoś "świeżego" przewoźnika z kraju. Dobrze że Warbus swoje graty zezłomował bo jeszcze i one by nas na T4 straszyły :)
E11
20.01.2013 20:27
@bybys17: Będzie reaktywacja Planetobusa, albo Veolia wykorzysta swoje nieużytki ;).
grunek1410
20.01.2013 23:38
@marcinc- oczywiście Internet Explorer, mam fajną zakładkę na "tramwajową stronkę":) P.S. Nie piszę, z Zajezdni Łąkowa. P.S.2 to jak marcinc, któreś z T-etek śmignie po Rybołowców?
marcinc
21.01.2013 10:11
@grunek1410: to pisz swoje komentarze w Wordzie lub wykaż wyższą staranność. Dzięki z góry :) PS1 nie pojmuję :) A co do PS2 to skąd do jasnej ciasnej założenie, że wszystko muszę wiedzieć? Nie interesuje mnie zupełnie trasa Tx przez Nowy Port, więc nie będę ludziom ciężko pracującym zawracał głowy pierdołami :) Chyba nic nam się nie stanie jeśli poczekamy na oficjalny komunikat?
grunek1410
21.01.2013 10:21
@marcinc: ok. postaram się uważać. Ta Zajezdnia Łąkowa to taka moja metafora do "muzealnej przeglądarki" :) Na T-tki po Porcie poczekam, nie ma sprawy. Ale kolejna ciekawostka natury przyrodniczej się trafiła mi wczoraj. Nowy rozkład linii 3 od 26/01/2012 http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-003_20130126-1-2.html
W jaki sposób te 3-ki ominą Brzeźno? Lewitować będą? Wiesz może coś o tym?
marcinc
21.01.2013 10:42
Wielkiej filozofii nie potrzeba by ustalić, że to błąd. Cudów nie ma, od 26.01 do NP tylko przez Brzeźno. Swoją drogą 3:42, piękna godzina włączenia :) W normalnym układzie ta 3ka jedzie przez MP włączyć się przy Operze, wyjazd z obory jakieś 10 min. później.
grunek1410
21.01.2013 17:32
@marcinc; i pokazali rozkłady. Podstawowa linia 7 jest szczytówką, a uzupełniająca 97 jeździ całe dnie:)Majstersztyk ZTM-owski:) Ale ogólnie podoba mi się to, że ta 97 jeździ w dni powszednie co 10 min przez cały dzień. Taka linia potrzebna jest po remontach na stałe. Może jak mówił Zomkowski wycofać 10 z Siedlec i puścić w formie jak 97 na trasie Chełm-Nowy Port?:)Co myślisz marcinc?
Wojciik
21.01.2013 17:46
No ale po co kursy linii 7 z ŁŚ o 21:48 ; 22:18,48 i 23.16?? codziennie i w weekendy o 5.18 ???
grunek1410
21.01.2013 18:04
@Wojciik: no tak to też jest majstersztyk. To jest na pewno pomysł by 7 nie mogłaby być nazwaną "szczytówką" przez jakiegoś tam grunek1410-a na tramwajowej stronce...teraz taki grunek1410 nie ma argumentów i musi twierdzić,że 7 to nie szczytówka, a szczytówko-wieczorówka i poranna weekendówka:)Genialne:) Chyba, że niesłychane potoki występują w relacji Mostostal-Łostowice po 21.30:)
bybys17
21.01.2013 22:01
Linia 7, przystanek Mostostal: "d – od przystanku DWORZEC GŁÓWNY jedzie do Zajezdni WRZESZCZ przez Hucisko, 3 Maja". Takiego wariantu chyba jeszcze nie było :)
E11
21.01.2013 22:57
Jaka to musi być przyjemność dla motorniczego, jechać taką unikatową trasą. Tak to wszystko do znużenia się zna ;).
marcinc
21.01.2013 23:37
@grunek1410: myślę, że 10 powinna zostać tak jak jest by nie wyżynać do końca połączenia bezpośredniego, ale sensowna mogłaby być linia stricte szczytowa, nazwijmy ją roboczo 2bis CW - DG - OP - ZA. Gdyby bez korekty innych linii puścić to co 20 min. w takcie z 11tką, jechałoby z Chełmu tuż przed 2ką, ale to dobrze, bo 2ka zjeżdżająca z odcinka ŁŚ - CW jest już odpowiednio napełniona i więcej jej nie potrzeba. W śródmieściu rotacja i pasażerowie jadący do Dolnego Wrzeszcza/na Zaspę wsiadają w 2bis, na Przymorze i Żabiankę czekają chwilę dłużej na 2. Wszyscy otrzymują całkiem sensowne warunki podróży. Powyższa analiza jest oczywiście niekompletna, do sprawdzenia jeszcze kierunek przeciwny, ew. kolizje rozkładowe na pętli Zaspa itd.itp. Wzkm do przeniesienia z linii 12 :)

@Wojciik: nie wiem i póki co nie pojmuję, ale się dowiem :)

@E11: Większości motorniczych będzie to totalnie obojętne albo znajdą sobie jakiś powód do niezadowolenia. Oczywiście nie dotyczy to tych z cząstką pasjonata :)
grunek1410
22.01.2013 11:57
@marcinc; 2bis jest ideą dobrą, ale ja uważam, że potrzebne jest także połączenie NP-Centrum-cośtam w takcie 10 min cały dzień, tzn. głównie w godzinach między szczytowych. I ten warunek 97 spełnia. Spełniało też kiedyś 94 zanim przemianowano to na 14, która kursuje rzadko. Można się zastanowić i ja bym to zrobił nawet kosztem linii 4 do Nowego Portu. Zawsze paradoksalnie, jak zawieszają 4 to jest więcej kursów w kierunku NP (Mostostalu)- patrz przypadek linii 94 i 97. Ja bym 4 puścił jako to 2bis, i uruchomił 14 na Chełm z Portu w takcie 97.
Wojciik
22.01.2013 12:14
@grunek: myślisz że ~5 solówek starczy na 2bis co 10minut?
A z autobusami podobna sytuacja co z 7. T5 wieczorami i rano w weekendy/święta przejmuje T4.
marcinc
22.01.2013 12:37
@grunek: to byłby moim zdaniem nadmiar dobra na odc. CW - CE. Swoją drogą ZTM powinien przebadać napełnienia na tej trasie podczas tymczasowej organizacji od 26.01. Średnia częstotliwość 2:15 w szczycie, obecnie 2:50.
@wojciik: to już są ewidentne zjazdy/wyjazdy na T4.
grunek1410
22.01.2013 13:55
@marcinc; Pętla linii T5 i T4 po Nowym Porcie będzie jeszcze inna niż mogłem wymyślić. Od przystanku Władysława IV - autobusy pojadą do przystanku Rybołowców. Czyli prawdopodobnie pojadą jak linia 188 przez ulicę Na Zaspę i tam skręcą w Rybołowców. Ja oczywiście się cieszę, z falowca będę miał lepszy dojazd teraz niż przed remontem.
bronksiu
22.01.2013 17:49
Na ztm.gda.pl jest schemat.
http://www.ztm.gda.pl/img/plik_duzy_1425.pdf
maczek_sky
22.01.2013 18:01
Moim zdaniem bezsens tworzenia T5 aż do Hallera, kto będzie tam jeździł? Nie wystarczyłoby do żaglowej?
marcinc
22.01.2013 18:41
Układ stały
Jagiellońska 7:18 8
Zaspa 7:22/7:26 4
Mostostal 7:46
28 min.

Układy remontowy opcja A:
Czerwony Dwór 7:25 148
al. Hallera n/ż 7:35/7:41 T5
Mostostal 7:47
22 min.
Herbatnik
22.01.2013 19:05
Opcja B:
Jagiellońska: 7:28 (8),
Twarda: 7:47/7:48/7:53 (97/7),
Mostostal: 7:54/7:59,
26/31 min.

przesiadka 8>10 na ZA to tylko dla zasady albo dla miejsca leżącego.
marcinc
22.01.2013 19:31
Eh, to żem zamulił... no ale wniosek pozostaje ten sam.
bybys17
22.01.2013 20:36
A co dopiero by było gdyby T5 jeździła do Rzeczypospolitej przez JPII :)
grunek1410
22.01.2013 22:35
Czyli jakie są wnioski z tego T5? Zostawić po remoncie T5 na stałe jako 144, a wzkm z 4 przenieść na całodzienną 10,14?
maczek_sky
22.01.2013 22:42
Z tego co wygląda z tego schematu, to chcą przetestować czy T5 z NP do Hallera przez Żaglową, Sportową i Uczniowską będzie miała napełnienia i wtedy może wprowadzi nową linię.
marcinc
22.01.2013 22:42
Może być uzasadnione przekształcenie T5 w linię stałą, przy czym przyjęto nie dublować oznaczeń linii w skali Trójmiasta (prawie jak integracja). A 4kę na razie zostawmy w spokoju :)
bybys17
22.01.2013 22:56
Jako że będzie to midikowa linia (w tłumy wątpię) proponuję 548
marcinc
22.01.2013 23:15
bybys17 - starszy specjalista ds. numeracji linii, nazewnictwa przystanków i prognozowania popytu ;]
bybys17
23.01.2013 06:00
byłbym szczęśliwy z takiego stanowiska :)
chester
23.01.2013 14:51
Jeśli mieliby już tam puszczać linie to chyba lepszym pomysłem byłoby wprowadzenie tam linii 188
mgar93
23.01.2013 17:43
Przystanek bliżej budynku Mostostalu będzie służył tramwajom. Jest on już poszerzany za pomocą płyt drogowych i betonowych barier. Nakładka będzie zamontowana przed ostatnim przejazdem torowym znajdujących się przed budynkiem Mostostalu. Zamontowano także dodatkowy słup trakcyjny.
Artur Szymczak
23.01.2013 19:31
@bybys- 5xx nie pasuje, 248 jak już.
bronksiu
23.01.2013 20:09
2xx też nie pasuje, chyba, że będzie omijać niektóre przystanki)
grunek1410
23.01.2013 21:52
@chester- wycofanie 188 z Brzeźna jest idiotyzmem do kwadratu. Linia 188 służy do dowozu dzieci i pracowników z NP i Brzeźna do Szkół/Szpitala na Zaspie. Ale może dobrym pomysłem pomysłem byłoby zreformować linię 124 by dojeżdżała do Żaglowej?
Wojciik
24.01.2013 14:15
@bronksiu: linie 227 czy 256 zatrzymują się na każdym przystanku. W Gdańsku podział na linie zwykłe czy przyśpieszne już od dłuższego czasu nie istnieje.
Artur Szymczak
24.01.2013 21:19
@Wójciik- istnieje, tylko w małym zakresie. Np 212 to typowa linia przyspieszona, 210 też omija niektóre przystanki na trasie. A np. 200,205 to linie typowo ukierunkowane na obsługę Pruszcza (a nie na obsługę Orunii i Traktu).
bybys17
24.01.2013 23:01
Szczerze mówiąc to linia przyspieszona na swojej trasie powinna mieć przystanki na żądanie. @Wojciik: 256 dawniej była przyspieszona, teraz po skróceniu 213, 275 i wykreśleniu 254 ją "zeszmacili". Niepotrzebnie do 256 dodano przystanki: Zremb, Elmet i Małomiejska. Co ciekawe żadna z w/w linii nie zatrzymywała się na tych przystankach. 213/275 za Sandomierską następne miały "pod Lotem", 254 od razu za Ptasią. 154 która w szczycie jeździ co 7,5 min już jest polepszeniem oferty dla tych przystanków (dawniej co 15 min.).
grunek1410
28.01.2013 07:55
Dzisiaj na T5 na odcinku Hallera-Amber Expo- Mostostal jeździło powietrze. Linia mająca tamtędy śmigać w przyszłości będzie musiała śmigać albo do NP ( może przez Letnicką? ) albo chociaż do Klinicznej Szpitala/Okręgu by to miało jakikolwiek sens.
marcinc
28.01.2013 10:21
Naprawdę oceniasz rentowność linii w pierwszym dniu powszednim funkcjonowania? I gdyby to od Ciebie zależało to od jutra skróciłbyś T5 do Mostostalu tudzież zlikwidował i połączył z T4?
nd
28.01.2013 10:53
Moim zdaniem po remoncie na MP można by coś zmienić. Ja zrobiłbym tak:
4- bez zmian
7- Chełm Witosa - NP (linia zwykła; nie szczytowa)
14- zlikwidowana
Krystian Jacobson
28.01.2013 11:51
@ grunek1410 - co do 188, to nie pojmuję Twojej argumentacji za obroną obecnej formy 188, linia jeździ wszak tylko w DP i to w szczycie, więc słaba to oferta. Poza tym, to o czym mówisz, a więc dojazdy szkoła/szpital, można zrealizować za pomocą przesiadki ze 148 na 127, które jeżdżą znacznie częściej niż 188. Poza tym, Letnicę trzeba tak czy siak pokryć siatką połączeń bus, obecnie ta dzielnica i obszar głównego miasta to są wręcz białe plamy w obsłudze komunikacyjnej. Jeszcze inna sprawa, że wciąż jakieś 70% gdańskich linii autobusowych ma trasy z czasów WPK G-G :P
Wojciik
28.01.2013 14:18
Co do komunikacji autobusowej na głównym mieście, dziwi mnie to czemu nie ma jeszcze linii o takim: http://tiny.pl/h2w61 lub podobnym przebiegu. Czemu nie można skierować tam linii 195 (akurat ta linia bo na Chełmie Witosa jest dyspozytornia i są postoje wyrównawcze). Np. z takiej ul. Igielnickiej jest około 15 minut pieszo do najbliższego środka komunikacji miejskiej. Na mapce zaznaczyłem na zielono istniejące przystanki : Dworzec Główny, Aksamitna i Wały Piastowskie. A na czerwono przystanki które byłoby można utworzyć: Jadąc od Dworca Głównego:
1) NA PIASKACH (w okolicach DH Wielki Młyn)
2) IGIELNICKA (wzdłuż ul. Igielnickiej, końcowo-początkowy, brak zatoczki)
3) RYBAKI GÓRNE n/ż (W stronę Centrum nie ma tam przystanku) .

Nie wiem jak wyglądają postoje przy Dworcu Głównym tej linii więc obstawiam że by była potrzebna dodatkowa brygada na tej linii.
grunek1410
28.01.2013 14:51
@marcinc; wiedziałem że nożyce się odezwą- a więc odpowiadam. Nie nie skróciłbym, ani nie zlikwidował, ani nie łączył. Mogę tylko powiedzieć, że skuteczność działania ZTM jest słaba, bo o przesiadce na Hallera nikt z pasażerów nie wie. Ale masz rację pierwszy dzień zobaczymy co dalej. @Krystian Jacobson - linia 188 w powrotach szpitalnych-szkolnych na przystanku Dywizjonu 303 ma już zapełnione miejsca siedzące wszystkie, następne przystanki dobijają ją. Ta linia jest dla szkół i pracowników szpitala i odciąża wystarczająco mocno nabite 148 i 127 - które w dodatku jeździ nieregularnie gdyż jadąc z Moreny Jaśkową często łapię różne opóźnienia. Wycofanie 188 z Brzeźna i puszczenie ją przez Letnicę, to wydłużenie czasu jazdy do NP i duża strata pasażerów tej linii. To może idąc twoim tokiem rozumowanie 525 też wycofać bo kursuje tylko 3 razy? Takie linie uzupełniające też są po coś.
Wojciik
28.01.2013 15:07
Linia 525 jest pracownicza i sponsoruje ją DELPHI.
Krystian Jacobson
28.01.2013 15:44
Szczerze mówiąc, NIGDY nie widziałem tłoku w 188. Argument o zajętości wszystkich miejsc siedzących przyjmuję, aczkolwiek najpierw należałoby stwierdzić gdzie dokładnie jeżdżą ci uczniowie... bo jakoś tłumów w 188 na odcinku Brzeźno - Nowy Port nie stwierdzono:P
grunek1410
28.01.2013 16:40
@Krystian Jacobsen- na odcinku Brzeźno-Nowy Port nie, ale na odcinku Zaspa SKM (Szkoły)/Szpital-Brzeźno (Dworska/PCK/Gałczyńskiego) jest 100 % siedząca. Puszczanie 188 przez Uczniowską-"kolorowy Most co nie świeci" -Amber Expo ograniczy znacznie tą linie. @wszyscy- powrót z pracy na T5 na słynnym odcinku. Al. Hallera - mieszanka azotu z tlenem w Mercedesie, zjazd z "koloreowego Mostu" jechała mieszanka azotu z tlenem w Manie...:)
marcinc
28.01.2013 18:35
@grunek1410: co znaczy "wiedziałem że nożyce się odezwą"? Oczekujesz, że Twoje mądrości zostaną pokornie i bezdyskusyjnie przyjęte jako jedynie słuszne? Wszystko wskazuje na to, że nie masz doświadczenia zawodowego, wykształcenia w kierunku transportu miejskiego, ani nawet dobrego rozeznania tematu na poziomie miłośniczym, więc zapewniam, że będę dbał o to by nikt nie traktował niezbyt trafionych teorii Twojego autorstwa jako wyższą prawdę.

Co do wszelkich teorii o linii 188 i podobnych, podaję słowo klucz: tunel
grunek1410
28.01.2013 19:26
@marcinc; Drogi kolego dyskutancie, cieszę się, że czuwasz. Ja nie oczekuje, byś traktował moje wywody jako wyższą, niższą czy inną prawdę. Ja przedstawiam swoją opinię na jakiś tam temat. I chcę uczestniczyć w dyskusji, a że często mamy różne poglądy na różne sprawy, to użyłem metafory o nożycach. Chyba się nie uraziłeś? Co do wykształcenia czy doświadczenia zawodowego w zakresie transportu miejskiego to masz rację, bo go nie mam. Transport miejski a także inne traktuje jako hobby. I tu nie zgodzę się z Tobą, że nie mam "dobrego rozeznania temtu na poziomie miłośniczym" gdyż, uważam że mam i to nie małe. A że, jest ono inne niż Twoje, no cóż na tym polega dyskusja. Poza tym cieszę się, że moje hobby jest inne niż moje wykształcenie i doświadczenie zawodowe, bo gdyby się pokrywały to bym był niesłychanie nudnym człowiekiem:) Pozdrawiam
marcinc
28.01.2013 19:42
^^ zdanie o nożycach istotnie odebrałem jako wyraz niezadowolenia z faktu, że Twoje słowa spotykają się z krytyką. Taka to już ułomność słowa pisanego, że czasem błędnie przekazuje emocje, więc jeśli było inaczej to przekazuję znak pokoju ;)
grunek1410
28.01.2013 21:47
^^ no pewno, że było inaczej:) si gitara, znak pokoju przyjęty;) Zastanawiam się jakby w tej T5 zwiększyć częstotliwość. W sumie jest jakaś tam grupka pasażerów przesiadająca się z 148 w tramwaj przy Wyzwolenia/MP w kierunku z Brzeźna, Zaspy ,do Portu. Może by zrobić by T5 nie kończyła na Al. Hallera/Czarnym Dworze a pojechała dalej "kółeczkiem" Hallera-Dworska-PCK-Gdańska-Walecznych-Dworska-Hallera? Zebrałaby potencjalnych pasażerów w relacji Brzeźno-Letnica?
WL
29.01.2013 20:46
@Wojciik: 525 nie jest sponsorowana przez DELPHI (swoją drogą ciekawe skąd się takie 'urban legend' biorą?).
@KJ: Peron przy Mostostalu jest poszerzony polbrukiem.
grunek1410
29.01.2013 22:46
No nareszcie ktoś napisał i mogę edytować swój wywód. Zastanawiałem się nie nad zwiększenie "częstotliwości" a "frekwencji" T5. Myślałem jedno, napisałem drugie. Sorry za zamieszanie.
bybys17
30.01.2013 13:03
Nie chcę robić śmietnika na shoutboksie dlatego tu opisze pewien problem/ciekawostkę.

Godz 23 Podróż w kier. Świętokrzyskiej jakie mamy możliwości:
N1 i N4 odjazd 23:00
2 odjazd 23:00
6 odjazd 23:15
N13 odjazd 23:30

Czy to nie jest jawne oszustwo i niegospodarność? Dawniej nie było N1 o 23:00 tylko 154 o 22:45 (coś koło tego). Nie można stworzyć rozkładu tak ażeby N1 kurs zaczynał na Cieszyńskiego (obsługa Ujeściska), a N4 na Świętokrzyskiej? Zagranie kompletnie nie zrozumiałe, wręcz ZTM utrudnił innym mieszkańcom dojazd do domu, zabierając ostatni autobus (ze 154 korzysta nie tylko O.G. ale też mieszkańcy na wsiadający Ptasiej którzy stanowią 50% autobusu).

P.S. Tak namawiają na KM i się jeszcze dziwią że nikt nie chce korzystać tyle że mało osób jest chętnych do stania w tłoku, długiego oczekiwania na pojazd i długiego dystansu z przystanku nocnego do domu. Czasami to aż, za przeproszeniem, rzygać się chce jak się widzi te głupoty które nawywijali...
Wojciik
30.01.2013 21:11
Jest rozwiązanie którego ZTM nie chce przyjąć do wiadomości a mianowicie N13 przez Małomiejską
bybys17
31.01.2013 18:32
@Wojciik: Nie chodzi nawet o trasę tych linii. Chodzi o fakt że autobusową linię nocną dublują dzienne linie co nie powinno być dopuszczalne. Nawet z błahego powodu jakim jest taryfa. Rozumiem te linie muszą jeszcze dojechać dlatego ja proponuję tak:
N4 z Dworca Głównego o tej 23 który wykona kurs przez Zaroślak oraz zajedzie na Ujeścisko (powrót do wcześniejszej trasy)
N1 i N13 z ... Świętokrzyskiej które będą skomunikowane z 2 bądź z 6.
grunek1410
01.02.2013 15:56
T5 zaczeło ludzi wozić na odcinku Uczniowskim. Dzisiaj ok. 15.30 widziałem jak jechały 4 osoby do Hallera. Jakiś tam postęp jest; a co dublowania linii nocnych z dziennymi- najprościej to te kursy o 23:00 linii 2 i 23:15 linii 6 skrócić do Centrum, i problem się sam rozwiąże. Powrót oczywiście przez 3 Maja, by nie dublowały N4 i N13 w kierunku do Wrzeszcza:)
Krystian Jacobson
04.02.2013 12:40
a ja uważam, że powinno się wydzielić (przynajmniej na niektórych liniach) także piątkowe i sobotnie rozkłady jazdy, także w przypadku nocnych - wtedy kursy byłyby częstsze, a już np. w niedziele standardowo.
bybys17
04.02.2013 22:11
@Krystian: Czy można jako takie wydzielenie można traktować linie 367 i 384? Jeśli tak może warto by pomyśleć o stworzeniu linii 3XX na południu w weekendy w ramach oszczędności. Z moich niedzielnych obserwacji (w ostatnią niedzielę w godz 12-15) wynika że solówki jeżdżące po osiedlach w polach wożą dużo powietrza. Na miejscu ZTM zastanowiłbym się nad przywróceniem 313 na trasie skróconej do P&R, a także nad pomysłem weekendowego połączenia 155 z 295. Jakaś 355 z częstotliwością 20 min (obecnie obydwie jeżdżą co 30 min) jadąca z pętli Jaworzniaków przez Zakoniczyn do P&R
Wojciik
04.02.2013 22:51
@bybys17: Po co komu 113 co pół godziny w weekendy skoro i tak jeździ puste. Co godzinę by wystarczyło.
bybys17
05.02.2013 06:57
@Wojciik: Ja sobie wymyśliłem to tak że w weekendy główną rolę mogłaby odgrywać 113. Zamiast 213 i 275 jechałby 113 przez Kampinoską i Olimpijską i tylko co drugim kursem zjeżdżał na Orunię Gościnną w takcie co 20 min. 175 tak jak był. Przez taką redukcję oszczędzamy po jednym kursie z 213 i 275, a częstotliwość jest zapewniona.
Krystian Jacobson
05.02.2013 15:10
Linie 367,384 i dawno temu 308 (kiedyś odpowiednio 567,584,508) to wymysł racjonalizatorsko-oszczędnościowy z czasów gdy rozkłady układał sobie jeszcze ZKM Gdańsk. Sama idea jest słuszna, byle dążyć do przyzwoitych taktów takich linii. A co do 113, to chyba to cały czas wozi powietrze.
bybys17
05.02.2013 15:27
W tygodniu na odcinku oruńskim zdarzają się kursy z całkiem przyzwoitym napełnieniem (m.in kursy którymi dojeżdżają dzieci do szkoły), w sobotę jeszcze ludzie jeżdżą (napełnienie max 8 osób),ale już w niedziele linia świeci pustkami (lekarz zamknięty, ewentualnie dół jedzie na górę na zakupy do Biedry). Dlatego ja bym proponował 113 w niedziele co 20 min i co drugi, a nawet co trzeci kurs na Gościnną.
Wojciik
06.02.2013 00:34
@bybys: Patrz na weekendowe takty tych linii:
113: co 30 minut
155: co 30 minut
213: co 15 minut w godzinach 11-15 i 30 minut w pozostałych godzinach.
275: co 30 minut
295: co 20 minut w dzień a rano i wieczorem co 30 minut.
255 oczywiście pomijam bo to inna bajka.

113 powinni obciąć jedną brygadę bo takt co 30 minut to za często. Co godzinę by było OK!

155 i 295 można połączyć w takcie co 20 minut.

213 w większości wozi powietrze w takcie co 15 minut więc by mogli to połączyć z 275 w takcie co 20 minut ale nie przyniesie to żadnych korzyści.
Krystian Jacobson
06.02.2013 10:35
113 co 20 w niedziele? czy kogoś pogięło? to np taka linia 171, która ma po stokroć lepsze napełnienia, jeździ co 30minut... a 113 wożące powietrze lub garstkę osób ma napierd..ać co 20?
od dawna mam takie niejasne wrażenie że najbardziej roszczeniowi mieszkańcy Gdańska to mieszkają w nowych południowych dzielnicach.
bybys17
06.02.2013 12:40
@Krystian: 113 co 20 min, ale zamiast 213 i 275 a do tego co trzeci kurs wykonywany do Gościnnej a reszta do Świętokrzyskiej.
grunek1410
06.02.2013 17:30
Takie 113 wozi powietrze przez całe dnie, oprócz oczywiśćie dowozów szkolno/pracowniczych, i jeździ całe dnie, a takie 188 wozi pasażerów tylko kilka razy dziennie. Gdzie tu sprawiedliwość?:)
grunek1410
19.02.2013 20:23
http://www.ztm.gda.pl/hmvc/index.php/sipinfo/wiecejk/1156
mgar93
19.04.2013 20:59
Była zmiana trasy T5 i dodanie kolejnych przystanków dla linii zastępczych, lecz nadal nie naprawiono problemu z przystankiem PGE Arena Gdańsk w kierunku Nowego Portu, którego system R&G nie widzi i po do jechaniu na przystanek Śnieżna system całkowicie wariuje. Często jest wtedy wyświetlany i mówiony jako Wyzwolenia-Mar. Polskiej. Na szczęście co niektórzy kierowcy potrafią usunąć ten problem poprzez restart GPS-a chyba.