Strona główna / Komunikacja miejska / Gdańskie Autobusy i Tramwaje / Duewag N8C / N8CNF #1144''
N8CNF #1144''
N8CNF #1144''

Gdańsk, ul. Pomorska. 29.06.2012.

/Duewag N8C #1144 #moderus #helmut #linia_8 #czerwiec #lato

29.06.2012 17:05 4522 marcinc

Komentarze
Użytkownik
29.06.2012 21:19
No, no...muszę przyznać, ze ładnie wygląda te trawka na torowisku w moich rodzinnych stronach ;-)
Użytkownik
29.06.2012 22:26
Zdjęcie cierpi na solidną dystorsję ;p
Admin
29.06.2012 22:49
Artur, 19 mm :) Jeśli chcesz mi podarować "L-kę" za kilka tys. bez dystorsji dla takiej ogniskowej to nie ma problemu :)
Użytkownik
29.06.2012 23:44
@marcinc:
często się zdarza, że N8C jeżdżą członem B do przodu? No i jak sobie w takich przypadkach radzą z sankami?
Użytkownik
29.06.2012 23:52
Sanki są odpowiednio wcześniej powieszone.
Użytkownik
30.06.2012 09:24
bronksiu - w rzeczywistości równoległej jak sądzę. W Gdańsku jest wiele miejsc, gdzie nie przełożysz z pantografem z tyłu, dlatego pierwsze co bym zrobił jakbym dostał taki wóz, to zjechał na najmniejszą pierdołę.
Admin
30.06.2012 09:39
@gdanszczanin: często się zdarza, a dalej to już koledzy odpowiedzieli, jednak bronksiu za bardzo nie trafił :)
Użytkownik
30.06.2012 10:45
Od czego to zależy, czy N8C jedzie członem A/B do przodu? Zajezdnia decyduje? Czy motorniczy przy wyjeździe z zajezdni?
Admin
30.06.2012 10:59
Oczywiście, że zajezdnia decyduje...
Użytkownik
30.06.2012 11:41
Były jakieś próby jak zachowają się pantografy na wozach #1146 i #1151 przy jeździe kabiną B?
Admin
30.06.2012 11:58
@Wojciik: nie ma podstaw by przypuszczać, że wystąpią jakieś problemy :)
Użytkownik
30.06.2012 13:32
@bronksiu:
z tego co się dowiedziałem, taka jazda ponoć ma na celu równomierne ścieranie się obręczy koła O_o
Nie wiem, na ile jest to zgodne z prawdą
Admin
30.06.2012 13:54
@gdanszczanin: takie obracanie ma sens na liniach stricte wahadłowych, jak linie metra. Praktycznie zawsze na stacjach techniczno-postojowych metra są pętle do obracania składów. Na konwencjonalnej sieci tramwajowej, w dodatku bez przypisania wozów na stałe do linii, sensu moim zdaniem nie ma :>
Użytkownik
30.06.2012 16:04
W #1112 jest tragedia z kołami, czemu nikt o to nie zadba.
Użytkownik
30.06.2012 16:46
@Gdańszczanin - moim skromnym zdaniem to jest usuwanie, "po gdańsku" usterek tramwajów. Jak nie chce jechać z kabiny A, to może pojedzie z kabiny B. A motorniczym wciska się ciemnotę, żeby jeździli i się nie oburzali. Gdyby chodziło o obręcze, to każdy wóz jeździłby obrócony przez połowę czasu, a jeżdżą tak tylko najlepsze "pszczółeczki", które sprawiają największe problemy, robią zatrzymania itd.
Co do kół w 1112, wszystkie helmuty poniżej 1121 bardzo łatwo robią płaszczyzny na kołach, pomimo że podobno "niczym się nie różnią" od wyższych numeracji.
Użytkownik
30.06.2012 18:14
Płaszczyzny na obręczach kół to też codzienność w citadisach.
Użytkownik
30.06.2012 21:40
@jsz:
w Krakowie N8S jak i GT8S codziennie jeżdżą innym członem do przodu, więc jakąś logikę to ma :)
Co do płaszczyzn na kołach, to wina zarówno motorniczych, jak i hamulców. Choć patrząc na gdański tabor, to raczej jest wina sprzętu na którym owi motorowi jeździć muszą :(
Użytkownik
01.07.2012 14:55
@gdanszczanin - w Krakowie zapewne robią to z głową, no i może jeszcze tramwaje mają po dwa pantografy.
Użytkownik
01.07.2012 20:42
Jest jakaś różnica między N8C a N8S oprócz tego że nasz N8C ma rozruch tyrystorowy, a N8S oporowy?
Użytkownik
01.07.2012 23:05
@jsz:
tak, mają po dwa patyki, ale nawet gdyby miały jeden, to nie stanowiłoby to problemu. W Krk zwrotnice sterowane są na podczerwień ;)
@bybys17: poza tym nie mają takich plastykowych mordek, mają po dwa pantografy i w pierwotnej wersji były produkowane jako dwuczłonowe N6S
Użytkownik
02.07.2012 08:00
@gdanszczanin: dzięki. Fabrycznie N8C miały po dwa ptg, ale Dortmund uznał, że jeden wystarczy.